Historiek

De beginjaren

Danny's Racing Team zag het levenslicht zo'n 10 jaar geleden.Gedreven door de passie voor Amerikaanse wagens werd er besloten om na een bezoekje aan de USA een Chevrolet Pick Up mee te nemen die omgebouwd was voor het straat racen aldaar.Met deze "machine" zette het team zijn eerste stappen in het dragrace wereldje. Het duurde echter niet lang voordat de prestatie van onze eerste racewagen ons niet meer kon bekoren. De " Need for Speed" werd alsmaar groter en er werd uitgekeken in het komende seizoen naar een betere racewagen. Onze gezamenlijke passie voor Funny Cars werd werkelijkheid toen we de kans kregen om de FC van Lex Joon over te kopen.

De motor van de Chevy PU ( 600 pk) werd in eerste instantie ingebouwd in de FC, maar na een paar testruns werd er al gauw aan een grotere motor gedacht. Onze keuze viel op een Chevrolet Big Block met zo'n 10 liter inhoud, draaiende op methanol. Met het hogere vemogen en type racewagen waar wij nu de strip mee onveilig maakten, drong zich een verandering van klasse op, de Competition Eliminator Klasse.

2002

Ondertussen hadden we toch al wat ervaring opgebouwd en werd er besloten om onze trouwe Chevrolet grondig op te waarderen. Dankzij deze opwaardering verbeterden onze prestaties, maar toch waren we niet overtuigd van onze nieuwe prestaties en werd er gezocht naar nieuwe middelen om onze race-carrière te herlanceren.

Stilaan beginnen we te dromen van een Funny Car met carbon fibre body, het gewicht van de wagen zou hierdoor een stuk lager liggen. In 2002 werd onze droom werkelijkheid en was de aanschaf van een Funny Car met carbon fibre body een feit. De Chevy BB werd ingebouwd en wederom werden onze prestaties beter.

2004

In 2004 gebeurde het onvermijdelijke: halverwege het seizoen begaf onze Chevrolet motor na mmer dan vijf jaar trouwe dienst. Er werd nagedacht over een nieuwe motor die ineens ook veel vermogen heeft. Zo kwamen we erbij een Chrysler Hemi Blok met Roots Blower gestookt op methanol te gaan gebruiken. Deze combanitie kan een vermogen ontwikkelen van ongeveer 2000 pk. Er werden heel wat dagen (en nachten) gewerkt om onze nieuwe wagen te kunnen gebruiken in de laatste races van het seizoen.

2005

Hoewel het een hele aanpassing was om zo'n vermogen te hanteren, werden er toch vrij snel nieuwe persoonlijke records geregistreerd. Om onze motor in topconditie te krijgen werd er in de aanloop van seizoen 2005 elk weekend aan de wagen gewerkt. De Roots Blower werd verwisseld met een PSI Blower, de ontsteking werd aangepast. Deze aanpassingen leverden opnieuw resultaat op en onze recordtijd sneuvelde wederom. Problemen bleven uit met de nieuwe combinatie, waardoor tijdens de 1/8 mile runs op het vliegveld van Drachten mooie tijden opleverden waaronder een 4,14 sec.

Tijdens de 1/4 mile Cannonball in Hockenheim bleek onze PSI blower te veel druk gaf voor onze onder blok. Na twee runs was het voor ons voorbij, maar wij waren wel tevreden met een 6,33sec op de 1/4 mile.. 

Maandagavond werd er met spoed aan de motor gesleuteld zodat we het komende weekend present zouden kunnen zijn in Drachten. Met veel teamwork en nachtelijk doorwerken slaagde we er in om de moter terug in orde te krijgen met als gevolg het verbreken van het TM / FC baanrecord op de 1/8 mile van 4,08 sec tijdens de Drachten Finals. Dit was een prachtige afsluiter van het seizoen 2005.

2006

2006 werd voor ons een test seizoen, met toch enkele uitstekende resultaten. Zo hebben we in het Zwitserse Turtman het baanrecord van een 7.6 sec / ¼ mile verpulverd met een 6.87 sec .In Drachten vonden dit jaar twee race weekenden plaats. Danny's Racing Team zette beide keren de snelste run van het weekend op de klokken.

Nieuws

Wij hebben een nieuw record behaald een tijd geleden

02.07.2014 11:29

Nieuwe website voor Danny Cars

30.05.2014 12:44

verslagen

1ste race voor Danny's Racing Team vanaf 19-21 augustus in Hockenheim. Blown Alcohol Hemi is getest op Dyno Unlimited van Danny Cars en het team is zeer tevreden. Dit weekend wordt de hemi volledig terug opgebouwd , opgestart en de truck geladen zodat we woensdag richting de aktie kunnen vertrekken. Donderdag is rustdag met enkel opbouw van de pit, opstarten van de FC en algemene keuring.